دانشکده فنی و حرفه ای سما ماهشهر
بزرگترین سایت دانشجویی

744.jpg

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: کمتر از دو هفته از سال 2013 میلادی می‌گذرد. سال گذشته اقتصاد کشورهای اروپایی و امریکا وضعیت چندان خوبی نداشت و با بحران مواجه بود. از این رو نشریه نیوجاب نیویو برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند رشته‌هایی پیشنهاد کرده که می‌تواند در بازار کار پولساز باشد. قبولی در این رشته‌ها چندان سخت نیست و آینده شغلی خوبی نیز در انتظار دانشجویانش وجود دارد.

اسامی این رشته ها به این شرح است :

حسابداری، مدیریت، علوم کامپیوتر، طراحی گرافیک، مهندسی مکانیک،و مهندسی نفت است.

فهرست این رشته‌ها و علت پولساز بودنشان در پی می‌آید:

1 - "حسابداری" به خاطر این که بنابر اعلام اداره کار ایالات متحده فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته حسابداری، بسیار مورد توجه هستند.

2 - "مدیریت" به خاطر این که کارخانجات و شرکت‌ها همیشه به دنبال کشف و استخدام استعدادهای متخصص در امر مدیریت هستند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال راهکارهایی جهت کنترل هزینه‌های خود در نتیجه افزایش بازدهی هستند.

3- "علوم کامپیوتر" به خاطر این که رشته‌های مرتبط با کامپیوتر نیز در 2013 بازار بسیار خوبی دارند و به دلیل ارتباط با حرفه‌های خاص و نیاز به مهارت‌های منحصر به فرد همیشه مورد توجه هستند.

4 - "علوم ارتباطات" به خاطر این که این رشته در راستای رشد روزافزون شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی بسیار مورد تقاضا است. در حقیقت مادامی که ارتباطات در دنیا ادامه دارد تقاضا در این رشته نیز ادامه خواهد یافت.

5- "طراحی گرافیک" ، انتخاب این رشته در سال جدید تحصیلی از این لحاظ ارزشمند است که مسایل بسیاری در اینترنت وجود دارند که بایستی به آنها رنگ و لعاب بخشید تا سبب گرایش بصری افراد شوند. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این رشته حد فاصل سال‌های 2010 تا 2020 با رشد 61 درصدی مواجه شود؛ این مشاغل شامل طراحی‌ سیستم‌های کامپیوتری و سایر رشته‌های مرتبط با آن می‌شود.

6- "مهندسی مکانیک"؛ مهم‌ترین دلیل مورد اقبال بودن این رشته، توجه شرکت‌ها و کارخانجات و به بهبود کیفیت تولیداتشان است. دلیل عمده دیگر نیز رشد و توسعه در زمینه انرژی خورشیدی است و مشاغل در این رابطه نیز همیشه به دنبال تامین نیازها و خواسته‌های مردم هستند. بدیهی است افرادی که اطلاعات به روز در زمینه فن‌آوری‌های روز را دارند با چشم‌انداز بهتر شغلی روبرو خواهند بود.

7- "مهندسی نفت" چون در حال حاضر، جهان با کمبود سوخت مواجه‌ است، دانشگاه‌ها در تربیت آنی و کافی فارغ‌التحصیلان این رشته با محدودیت زمانی مواجه هستند. در همین رابطه اداره کار ایالات متحده اعلام داشته است که برای هر یک از پروژه‌های حفاری نیاز به مهندسان بیشتری دارند چرا که فرآیند حفاری نفت بسیار پیچیده‌تر شده است.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

302-17.jpg

شرکت هلندی Mars One‌ ثبت‌نام اولیه از داوطلبان حضور در سفر بی بازگشت به مریخ را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اعلام مسؤولان این شرکت پیش از شروع رسمی برنامه انتخاب داوطلبان، بیش از یک هزار درخواست برای حضور در این سفر دریافت شده است.

پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (19 دی) آغاز شده است و فرآیند انتخاب جهانی داوطلبان از طریق برنامه های تلویزیونی نیز سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه مند با حداقل 18 سال سن می توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ باشند.

بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One‌ خواهند بود.

نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی طی سال های 2016 تا 2021 میلادی به مریخ ارسال خواهند شد و در سال 2018 نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود.

«لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One تأکید می کند: نخستین گروه مسافران در سال 2023 راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.

«نوربرت کرافت» از محققان سابق ناسا و مدیر پزشکی پروژه، اصلی ترین چالش پیش رو برای عملی شدن این طرح را نحوه تعامل و همکاری اعضا در طول سفر بسیار طولانی از زمین تا مریخ و پس از آن زندگی تا آخر عمر بر سطح سیاره سرخ عنوان می‌کند.

دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست، از مشاوران برجسته این پروژه هستند.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

5-746.jpg

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی موفق به ساخت ساده‌ترین ساعت جهان بر مبنای یک اتم شده‌اند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته محققان، این دستگاه جدید محاسبه زمان می‌تواند به یک شیوه جدید در تعریف جرم نیز منجر شود.

علاوه بر آن، این دستاورد نشان داده که محققان ممکن است در آینده بتوانند ساعت‌های عجیب‌تر بر مبنای ضدماده یا حتی بدون نیاز به ذرات را بسازند.

اساسا، تمام ساعت‌ها زمان را با تکیه بر بخش‌هایی می‌سنجند که یک رفتار را با الگوهای منظم تکرار می‌کنند. برای مثال یک سال با زمانی که زمین مدار خود را به دور خورشید کامل می‌کند، تعریف می‌شود.

دقیق‌ترین ساعت‌ها در حال حاضر ساعت‌های اتمی هستند که بر چگونگی تغییر اتم‌ها بین دو سطح خاص انرژی تکیه دارند. در اصل، این ساعت‌ها بر حداقل دو ذره که یکی هسته یک اتم و دیگری یک الکترون که بین دو سطح مختلف انرژی به جلو و عقب می‌پرد، تکیه دارند.

محققان با استفاده از این واقعیت که ماده می‌تواند در هر دو حالت ذره و موج وجود داشته باشد، دریافتند که می‌توان زمان را با شمارش نوسانات یک موج ماده اندازه‌گیری کرد.

فرکانس یک موج ماده 10 میلیارد برابر بالاتر از نور مرئی است.

دانشمندان این ساعت را مانند یک ساعت کامپتون که از پاندول و چرخ ساعت برخوردار بوده، معرفی کرده‌اند چرا که مبتنی بر فرکانس یک موج ماده کامپتونی است. آنها دو شیوه شناخته‌شده را برای ساخت این ساعت استفاده کرده‌اند. در نسبیت، زمان برای اجسام در حال حرکت آهسته‌تر شده، به طوری که برای مثال یک اتم سزیم که دور شده و دوباره بازمی‌گردد، جوانتر از یک اتم ایستا است.

ساعت کامپتون هنوز 100 میلیون بار کم دقت‌تر از بهترین ساعتهای اتمی امروز بوده اما شاید بتوان آنرا به یک سطح مشابه ارتقا داد.

این شیوه همچنین می‌تواند زمان را برای سنجش جرم نیز مورد استفاده قرار داده و شاید روزی جایگزین کیلوگرم به عنوان جرم مرجع قرار بگیرد.

این پژوهش در مجله ساینس منتشر شده است.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

7-596.jpg

دانشمندان روسی در ایستگاه وستوک در قطب جنوب پس از گذشت یک سال از ورود به دریاچه وستوک اکنون از آماده‌سازی نمونه‌های تازه این دریاچه خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان به دلیل برخورداری این ناحیه از آلودگی احتمالی با احتیاط فوق‌العاده در این دریاچه کار می‌کنند که در 1300 کیلومتری شرق قطب جنوب قرار دارد.

در فوریه 2012 یک تیم حفار روسی به این دریاچه رسیده و نمونه‌هایی از آب آن را بدست آورد. مقداری از این آب به ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر وقت روسیه و رئیس‌جمهور امروزی ارائه شد. اما بنابر گزارش خبرگزاری ریا نووستی، مشخص نبود که آیا این نمونه‌ها واقعا از این دریاچه گرفته شده یا متعلق به یخ‌پاره‌های نمونه‌های آب است.

عملیات حفاری امسال به قصد دستیابی به نمونه‌هایی است که با قطعیت بیشتر به خود دریاچه مرتبط باشند.

موسسه پژوهش قطب جنوب و شمال در بیانیه‌ای اعلام کرد: اولین هسته یخ شفاف دریاچه با طول دو متر در روز 10 ژانویه در عمق 3406 متری بدست آمد که درون آن یک کانال عمودی پر شده از یخ سفید غنی از حباب بود.

به گفته این موسسه، عملیاتهای حفاری با کابل‌های کنونی ممکن است تا 24 متر دیگر تمدید شده و این که کابلهای نو به ایستگاه تحقیقاتی وستوک منتقل شده است. نمونه‌های هسته تحت آزمایشات شیمیایی و زیستی قرار می‌گیرند.

طول دریاچه وستوک 250 کیلومتر و عرض آن 50 کیلومتر است که آنرا به بزرگترین دریاچه زیریخی در میان حدود 400 دریاچه این منطقه تبدیل کرده است. عملیات حفاری سال گذشته توانست نمونه‌هایی را از اعماق 3770 متری به بیرون بکشد. این تیم روسی در ماه اکتبر از نبود هیچ نشانه‌ حیات محلی دراین نمونه‌ها خبر داد و اظهار کرد که تنها میکروب‌های کشف شده در این نمونه‌ها به آلودگی‌های حفاری نفت بر می‌گردد.

این دریاچه می‌تواند مانند یک آزمایشگاه برای بررسی آب‌وهوا و اکوسیستم قطب جنوب در میلیونها سال قبل مفید باشد. این محیط ممکن است سکونتگاه مجموعه‌ای از موجودات متفاوت با نمونه‌های حاضر در دنیای کنونی باشد. این ماموریتها بقدری جاه‌طلبانه است که امیدها را برای ماموریتهای نمونه‌برداری آینده در قمرهای اروپا و انسلادوس و شاید قمرهای یخی دیگر در منظومه شمسی افزایش داده است.

دانشمندان سیاره‌ای شواهد فراوانی دارند که آب مایع در اعماق سطح یخی این جهانها وجود داشته و فیزیک‌اخترشناسان استدلال کرده‌اند که حرارت داخلی ممکن است انرژی کافی را برای موجودات زنده در این اقیانوسهای پنهان فراهم کند.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو
سیارکی با عرض 40 متر و توده 130 هزار تن قرار است ماه آینده با سرعت 6.3 کیلومتر بر ثانیه از کنار زمین عبور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سیارک که 2012 DA14 نام دارد، با فاصله کمتر از 32 هزار کیلومتر در روز 15 فوریه از کنار زمین خواهد گذشت.

اگر با زمین برخورد کند نتیجه می تواند انفجار عظیمی با شدت 2.5 مگاتن باشد اما سیارک 2012 DA14 در سال 2013 به زمین برخورد نمی کند و شاید هرگز چنین اتفاقی روی ندهد.

اگرچه این سیارک خطری برای زمین ندارد اما ستاره شناسان می توانند از آن برای شناخت بیشتر سیارک ها استفاده کنند؛ این سیارک عرضه کننده یکی از احتمالات اندک برای مردم عادی است که عبور واقعا نزدیک یک سیارک را از کنار زمین مشاهده کنند.

سیارک 2012 DA14 در 22 فوریه 2012 توسط رصدخانه لاساگرا در کوهستانهای جنوب اسپانیا کشف شد. این یافته هفت روز پس از عبور این سیارک از فاصله 2.6 میلیون کیلومتری زمین در مدار بیضوی 366 روزه آن به دور خورشید صورت گرفت.این سیارک هر سال دو بار از نزدیکی زمین می گذرد.

سیارک 2012 DA14 در 15 فوریه 2012 از نزدیکی زمین عبور می کند. آخرین محاسبات نشان می دهد نزدیک ترین فاصله این سیارک از مرکز زمین 34 هزار و 100 کیلومتر یا حدود 27 هزار و 700 کیلومتر از سطح زمین است.

این سیارک با سرعت از جنوب غرب به شمال شرق زمین می رود و در آسمان تاریک شب در اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا به صورت یک جرم درخشان قابل مشاهده است.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو
ناسا تصاویر فوران جرم تاج خورشید (CME) را که بامداد 13 ژانویه روی داد منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز 13 ژانویه در ساعت 2:24 بامداد به وقت شرق آمریکا، خورشید جرم تاجی خود را در جهتی به سوی زمین فوران داد. این فوران را نباید با جرقه های خورشیدی اشتباه گرفت. CMEیک پدیده خورشیدی است که می تواند ذرات خورشیدی را به فضا ارسال کند که طی یک تا سه روز بعد به زمین برسد.

 CMEهایی که در جهت زمین هستند می توانند موجب تغییرات آب و هوایی فضایی موسوم به توفان زمین مغناطیسی شوند. این توفان زمانی روی می دهد که این ذرات خورشیدی طی یک دوره طولانی زمانی با لایه خارجی پوشش مغناطیسی زمین – مگناتوسفر- مرتبط شوند.

در گذشته CMEها با این سرعت موجب بروز توفانهای زمین مغناطیسی نشده اند. بلکه در نزدیکی قطب ها، شفق هایی را ایجاد می کردند اما بعید به نظر می رسد سیستم برق را بر روی زمین تحت تاثیر قرار داده و یا در عملکرد GPSیا سیستم های مخابراتی برپایه ماهواره اختلال ایجاد کنند.

از یازدهم ژانویه دو منطقه فعال موسوم به AR 11652و AR 11654چهار فوران طبقه متوسط سطح پایین تولید کرده اند. این دو منطقه توسط سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا  (NOAA)نام گذاری شده اند.

فوران های خورشیدی، انفجارهای قدرتمندی از نور و پرتو هستند. پرتوهای خطرناک از یک فوران از جو زمین عبور نمی کند و نمی تواند انسان را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال وقتی از شدت کافی برخوردار باشد می تواند جو زمین را در لایه هایی دارای سیگنالهای ماهواره ای و GPS، مختل کند.

فوران های طبقه متوسط، ضعیف ترین جرقه ها هستند اما می توانند برخی تاثیرات آب و هوایی فضایی را در نزدیکی زمین ایجاد کنند. اگرچه فوران های اخیر در برخی امواج رادیویی، اختلال ناچیزی ایجاد کردند اما تاثیرات آنها در حال فروکش کردن است.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو
فردا جمعه 29 دی ماه پدیده مقارنه خارجی عطارد رخ خواهد داد و خورشید میان این سیاره و زمین قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیارات داخلی یا زیرین منظومه شمسی که شامل سیارات عطارد و زهره می‌شوند در هر بار چرخش کامل خود به دور خورشید دوبار به حالت مقارنه می‌رسند. یک بار در بین زمین و خورشید قرار می‌گیرند که مقارنه داخلی نامیده می‌شود.

یک بار هم آن سوی خورشید قرار می‌گیرند که این رویداد به نام مقارنه بیرونی یا علوی شناخته می‌شود.

در ساعت 12 روز جمعه 29 دی ماه پدیده مقارنه خارجی سیاره عطارد ایجاد می‌شود.

در این پدیده خورشید میان سیاره عطارد و زمین قرار خواهد گرفت.
منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو
ناسا اعلام کرد کاوشگر کنجکاوی به زودی ماموریت حفاری خود را بر روی سطح مریخ آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ماموریت مهمترین ترین اقدام این کاوشگر از زمان فرود بر روی سطح مریخ در پنج ماه پیش تا کنون است.

مدیران این ماموریت شب گذشته طرح این حفاری را اعلام کردند. ریچارد کوک مدیر این پروژه می گوید گروه تحقیقاتی کنجکاوی منطقه ای را انتخاب کرده اند که این کاوشگر برای نخستین بار حفاری را در آن انجام خواهد داد.

این نقطه شامل نمونه های متنوعی از سنگ هاست که این کاوشگر می تواند از آنها نمونه برداری کند.

کنجکاوی طی چند روز آینده این ماموریت را آغاز و دو هفته آینده به این کار اهتمام خواهد ورزید.

محققان نام این منطقه انتخاب شده برای حفاری را "جان کلین" گذاشتند. جان کلین معاون مدیر این پروژه در سال 2011 در گذشت.

کنجکاوی در ماموریت دو ساله اش مریخ را برای تعیین اینکه آیا این سیاره غبارآلود و سرد زمانی حیات داشته است یا خیر بررسی خواهد کرد.

منبع




تاریخ: 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

. دست یابی به علم در گذشته و امروز چه شباهت ها و تفاوت هایی دارد ؟
الف ) شباهتها : درگذشته و حال ، نیاز به وجود معلم ، مکان مناسب ، وسیله نوشتن و یادداشت ، شباهت آموزشی ، دانش آموزان علاقه مند ، استفاده از تشویق و تنبیه ، برگزاری آزمون های شفاهی یا کتبی و ... از ضروریّات نظام آموزشی و دستیابی به علم بوده و هست.
ب ) تفاوتها : محدودیت معلم ها و رشته های آموزشی گذشته و تعدّد امروزی آنها ، ازدیاد اماکن آموزشی و دانش آموزان علاقه مند مجاز به تحصیل بودن همه فرزندان ، صرفه نظر از جنسیت آنها ، تنوع و تکامل لوازم التحریر ، استفاده از وسایل آموزشی مدرن مثل نوارهای صوتی و تصویری ، سی دی ، کامپیوتر ، کتاب ها رنگی ؛ تنوع علوم و فنون گوناگون از عمده ترین تفاوت های آنهاست.
 




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

http://sama.mahshar.loxblog.com/

گیرنده تمام باند فرکانسهای AM تا مایکروویو ( مدار 2 ) 




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

سخت افزار چیست؟

کامپیوتر شما (کامپیوترهای شخصی) سیستم ، که متشکل از اجزای بسیار. برخی از آن دسته از اجزا ، مانند ویندوز ایکس پی ، و تمام برنامه های دیگر خود ، نرم افزار هستند. چیزهای را که در واقع می توانید ببینید و لمس ، و احتمالا شکستن اگر شما آن را به بیرون پرتاب پنجره طبقه پنجم ، سخت افزار است.

نه هر کسی دقیقا همان سخت افزار. اما کسانی از شما که باید یک سیستم رومیزی ، مانند مثال نشان داده شده در شکل 1 ، احتمالا بسیاری از قطعات نشان داده شده در این رقم همان. کسانی که از شما با رایانه های نوت بوک احتمالا بسیاری از قطعات مشابه دارد. فقط در مورد شما همه مولفه ها به صورت یک واحد به اندازه کتاب های قابل حمل یکپارچه شده است.

like
 




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

واحد سماء
واحد ماهشهر
واحد اهواز
واحد ملکان
واحد بروجرد
سما ء امیدیه
دانشگاه اهواز

پیام نور
سایت آتیه سازان بیمه باز نشستگی آموزش وپرورش

دانشگاه ازاد
منطقه ویژه
سایت سنجش 217.219.230.10
78.39.200.210
www.iauanma2.net
217.219.133.162
217.219.210.131
80.191.229.10
78.839.203.226

www.pnu.ac.ir


w.atiyensazan.ir

 


www.azmoon.com
www.petzone.re
www.sanjesh.org

 




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

نوشیدنی که روحیه شما را تضعیف می کند؟!
مصرف نوشابه موجب زودرنجی می‌شود
افزودنی‌هایی که به نوشابه اضافه می‌شود از مواد آروماتیک و حلقوی است و مصرف مداوم نوشابه در دراز مدت موجب بروز سرطان می‌شود.
 یک محقق طب اسلامی گفت: در نوشابه‌های کولادار موادی به نام کافئین و تئوبرومین وجود دارد که موجب بروز یبوست، حساسیت و زودرنجی می‌شود، به دلیل اینکه این مواد فوق‌العاده محرک است

سیدعلی ابوالحبیب اظهار داشت: مصرف نوشابه موجب خرابی دریچه فم معده یا کاردینال معده می‌شود.

وی گفت: آسیب دریچه فم معده موجب بروز نارحتی در معده می‌شود و هنگام خواب محتویات معده وارد حلق می‌شود یا به عبارتی موجب بروز ریفلاکس گوارشی می‌شود.

 

 

این محقق طب اسلامی بیان داشت: یکی دیگر از عوارض ناگوار نوشابه تضعیف کارکرد معده و دستگاه گوارش است و مصرف آن موجب می‌شود تا آنزیم‌های گوارشی به اندازه کافی تولید نشود؛ در حقیقت هضم غذا به غلط به وسیله نوشابه انجام می‌شود.

 

ابوالحبیب اضافه کرد: در نوشابه‌های کولادار ماده‌ای به نام کافئین و تئوبرومین وجود دارد که موجب بروز یبوست، حساسیت و زودرنجی می‌شود، به دلیل اینکه کافئین و تئوبرومین موادی فوق‌العاده محرک هستند.

like

 




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

رشته الکترو تکنیک

لیست زمانبندی ثبت نامتاریخ شروع تاریخ پایان مقطع تحصیلی سال ورود جنسیت ساعت شروع ساعت پایان کنترل معدل از معدل تا معدل
12/06/91 12/06/91 کارداني پيوسته 87-89 کلي 08:00 18:00 بدون کنترل 0 0
10/07/91 10/07/91 کارداني پيوسته 87-89 کلي 08:00 18:00 بدون کنترل 0 0
14/06/91 14/06/91 کارداني پيوسته 87-90 کلي 08:00 18:00 بدون کنترل 0 0
 




تاریخ: جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

سوال:هدف از درس خواندن چیست؟

1.کسب علم

2.برای شغل

3.برای مدرک

4.اجبار خانواده

جواب سوال را بدهید

 




تاریخ: جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 92-91
به اطلاع کلیه دانشجویان میرساند تقویم آموزشی نیمسال اول شامل محدوده زمان انتخاب واحد ، حذف واضافه، شروع کلاسها و ... به شرح ذیل به اطلاع دانشجویان می رسد.

تذکر: تاریخ دقیق انتخاب واحد و حذف و اضافه رشته ها به تفکیک متعاقبا اعلام خواهد شد
• انتخاب واحد از تاریخ 91/06/11 لغایت 91/06/16
• انتخاب واحد دانشجویان میهمان : 91/06/15 و 91/06/16
• شروع کلاسها : 91/06/25
• حذف و اضافه از تاریخ 91/07/08 لغایت 91/07/12
• پایان کلاسها 91/10/13
• شروع امتحانات 91/10/16
پایان امتحانات 91/11/




تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

بازددکنندگان محترم:

هدف از ساخت این سایت جمع شدن دانشجویان سراسر ایران در این سایت است که همه ی دانشجویان فعالیت کنند و از دانشگاه خود بگوییند ویک سایت همبستگی دانشجویان ایران خواهد شد و مطالب خود و مطالب علمی و آموزشی خود را بنویسید وبرای نویسنده شدن در این سایت در قسمت نظرات بیان کنید تا ما برای شما نام کاربری و رمز بفرستیم و فعالیت خود را شروع کنید و هم می توانید عضو سایت شده وهم عضو خبرنامه تا از جدید ترین مطالب دانشجویی با خبر شویید هدف ما جمع شدن دانشجویان ایران است.

با تشکر مدیریت سایت




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1398برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

شما می توانید  نویسنده ی این سایت شوید و مطالب خود را ارسال کنید در صورت تمایل به نویسندگی در قسمت نظرات بیان کنید تا پیگیری شود.




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

در این سایت می توانید مطالب خود را قرار دهید

و می توانید نظرات وپیشنهادات خود را درباره ی این سایت بیان کنید




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

برای عضویت وفعالیت در سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید

sama.mahshar.loxblog.com/member.php




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی دانشگاه سما واحد ماهشهربرای ورود به سیستم به سایت زیر بروید

بر روی لینک زیر کلیک کنید

217.219.230.10/login.aspx




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

   دانشکده فنی حرفه ای سما ماهشهر دارای رشته های  زیر می باشد:

   شیمی

    برق

  کامپیوتر

   .....

   .....

   .....

 




تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط دانشجو

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 2749
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1